ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2016

  • Αφιέρωμα στον Κωνσταντίνο Καβάφη Λιτόχωρο 6 Ιουλίου

  • Τραπεζικός λογαριασμός

  • ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2012 ΒΙΝΤΕΟ

    Δείτε τα βίντεο των ΙΖ Προμηθείων 2012

  • ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2011 ΒΙΝΤΕΟ

    Δείτε τα βίντεο των ΙΣΤ Προμηθείων 2011

  • Η όπερα "Προμηθέας" του συνθέτη Π. Καρούσου στα Προμήθεια 2011

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Άρθρο στο περιοδικό "Μυστική Ελλάδα" για το θεσμό και τις γιορτές των Προμηθείων.

  • ΤΕΛΕΤΕΣ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟΥ ΣΤΑ «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ» ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ!

    Τελετές Ηλιοστασίου στα Προμήθεια τον Ιούνιο! Για ποιο λόγο τελούνται; Είναι "παγανιστικές" τελετές;

  • Προμηθείων Ύμνος

    Ο "Προμηθείων Ύμνος" στα αρχαία και νέα ελληνικά

Τρύφων Ολύμπιος: Αναζητάται επαναστατικός Έλλην!

Posted by Thespis στο 18/05/2009

Αναζητάται επαναστατικός Έλλην

Όταν η κοινωνία μας αποσυντίθεται και οδεύει σε αυτοδιάλυση, όταν η ύπαρξη των ανθρώπων ευτελίζεται, όταν ο διεφθαρμένος θεωρείται ήρωας, όταν το έγκλημα γίνεται καθημερινότητα και ο εγκληματίας δεν τιμωρείται, όταν ο πολίτης είναι ή αδιάφορος, ή ωθείται να μισεί την κοινωνία του, όταν οι ταγοί είναι κίβδηλοι και απατεώνες,

τότε, μήπως είναι καιρός

για επανάσταση;

Όταν ο δημόσιος πλούτος υφαρπάζεται ξεδιάντροπα και ουδείς τιμωρείται, όταν η αρετή έχει γίνει βαρβαρότης, όταν η εκβαρβαρισμένη πολιτεία λεηλατεί ηθικά, κοινωνικά και οικονομικά τον Έλληνα, όταν η τεχνολογική εξάρτηση από άλλους φέρνει την μελλοντική μας δουλεία,

τότε, μήπως δίδεται

το ηθικό δικαίωμα της επαναστάσεως;

Όταν ακρωτηριάζεται η δημιουργικότητα των νέων, όταν η αεργία και ανεργία έχουν καταστεί ηθικές αρχές, όταν η πολιτεία αποκόπτει τον δρόμο της προόδου, όταν οι νέοι κοροϊδεύονται και αγνοούνται, όταν η Ελλάδα, που κάποτε γέννησε την επιστήμη, σήμερα γελιοποιεί τον επιστήμονα και αποβάλλει τον ειδικευμένο νέο, όταν οι νέοι περιθωριοποιούνται και χάνουν την αξιοπρέπεια τους και τον προσανατολισμό τους, όταν οι πνευματικοί ταγοί είναι καιροσκόποι,

τότε, μήπως καθίσταται

ιερό καθήκον η επανάσταση;

Όταν το Kοινοβούλιο γίνεται άντρο κλοπής, υποκρισίας και λεηλασίας, πηγή αμαρτίας και αρχή καταδυναστεύσεως και απαξιώσεως των πολιτών, όταν οι κυβερνήσεις έχουν καταστεί νόμιμες συμμορίες διαφθοράς και ιδιοτέλειας, όταν το πολιτειακό σύστημα είναι ανίκανο, όταν η δημοκρατία μετατρέπεται σε θεατροκρατία, όταν η εξουσία καθίσταται μια τετραετής δικτατορία της πλειοψηφίας και των πολιτικών, όταν ο πολίτης γίνεται άβουλος θεατής ανομιών,

τότε, μήπως επιβάλλεται

η εθνάρεστη και θεάρεστη υποχρέωση της επαναστάσεως;

Η Ελλάς χρειάζεται μια βαθειά και ειρηνική κοινωνική και συνειδησιακή επανάσταση! Συνεπώς, αναζητάται ο επαναστατικός Έλλην, ο δημιουργός.

Τρύφων Ολύμπιος

Advertisements

20 Σχόλια to “Τρύφων Ολύμπιος: Αναζητάται επαναστατικός Έλλην!”

  1. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΟΥΡΝΑΚΗΣ said

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΩΣ!
    ΟΙ ΘΕΟΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ!

    Μου αρέσει!

  2. evangelos- loukadakis said

    Mesa apo ton Kataklismo Hrthe O defkalion mesa apo tin Kopro Evlastise Louloudi etsi kai tora tha Erthi o Ellin pou tha odigeisi tous Omoious se Eleftherosi tis Patridos den eitan mono o kolokotronis kai ypsilantis pou edioksan ton tourko eitan kai o thomas jefferson kai o adams kai o jakson kai jarvis ean den eixan aftoi diavasi Plato kai Aristoteli den tha ekanan aftous tous nomous stin america kai den tha efernan vooithia tote stous agonizomenous geia tin elefteria Yper Patri agonizesthe vaggos Ekouritios pantote..

    Μου αρέσει!

  3. odyseas lamprinakis said

    φιλε μου..φρονω οτι η αθλιωτιτα των πολιτικων,του παρωντος εχει ξεπερασει τα ωρια της ανοχης και αντοχης ενος εστω και ανεκτηκου ανθρωπου…ομοιως με σενα ..ευχαριστως θα καθαριζα τον κοπρο του αυγιου απο την υπεροχη αυτη χωρα..την ελλαδα μας…την οποια λυμενωνται οι συμοριτες τισ πολιτικης αθλιωτιτας…βλεπε τσουκατο υπουργο…να ομολογη ενωπιον του λαου οτι εκλεψε την πατριδα του αλλα το εκανε για το κομμα του…και να υφιστατε ενιοτε μελοσ του ελινικου κοινοβουλιου…να τον πλιρονομε οι ελινεσ φορολογουμενοι….και να ψηφιζουν οι αθλιοι των αθλιων ..νομο ..να ειναι πλημελημα ι απηστια στο δημοσιο…να κλεβης την πατριδασου και να τημορησε ομοιως με καπιον που ετρεχε στην εθνικη πανο απο 110……,μετα τιμης λαμπρινακης νικολαος οδυσεας…

    Μου αρέσει!

  4. Φίλε Τρύφωνα, η επανάσταση που ονειρεύεσαι έχει ήδη ξεκινήσει, εάν υπολογίσει κανείς τις 5000 και πλέον βιβλία που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στα ελληνικά σχετικά με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Η επανάσταση έχει ήδη προχωρήσει εάν υπολογίσεις πως σε όλη την Ελλάδα και πέρα από αυτήν υπάρχουν παρέες Ελλήνων που έχουν συνειδητοποιήσει την αναγκαιότητα της επανελλήνησης. Είναι ήδη μερικές χιλιάδες και αυξάνονται χρόνο με το χρόνο. Η διαδικασία είναι αργή, εφόσον απαιτούνται χρονοβόρες στοχαστικές ζυμώσεις και ωρίμανση σκέψης. Πρέπει να ξεπεραστούν ωστόσο και οι… παιδικές αρρώστιες του κινήματος. Να απομονωθούν οι φίλαρχοι, οι βλαμένοι, οι προβοκάτορες, οι βαλτοί, οι ρουφιάνοι… Να εξοβελιστούν οι νοσταλγοί ολοκληρωτικών καθεστώτων… Να καταγγελθούν τα πολιτικά κόμματα που παντρεύουν δόλια τον ελληνισμό με τους αιώνιους εχθρούς του. Να καταγγελθεί γενικά ο κοινοβουλευτισμός αλλά στο όνομα της άμεσης δημοκρατίας και όχι της… χούντας! Έχεις δίκιο που επικαλείσαι μια «βαθειά και ειρηνική κοινωνική και συνειδησιακή επανάσταση». Την ξεκίνησες ήδη εσύ – κι εμείς μαζί σου – με την καθιέρωση των Προμηθείων. Ήδη δειλά δειλά, προκύπτουν κι άλλες παρόμοιες γιορτές. Θα προκύψουν πολλά ακόμη!.. Αρκεί να συνεχίσουμε όλοι σταθερά την πορεία μας προς την ίδια κατεύθυνση. Αυτό χρειάζεται η πολιτισμική επανάστασή μας. Σταθερότητα και επιμονή. Για την ώρα έχουμε λίγες δυνάμεις. Όμως είναι υπαρκτές. Συνεχίζουμε λοιπόν!.. Και θα βρεθούμε να τα πούμε όλοι πάλι στα Προμήθεια!.. Να είσαι πάντα καλά εσύ, φίλε, αλλά και όλοι όσοι διαβάζουν τούτες τις γραμμές… Η Ελλάδα είναι μια πολύ μεγάλη υπόθεση…

    Μου αρέσει!

  5. Θα συμφωνήσω εδώ με τα γραφόμενα του δάσκαλου Βερέττα.

    Ο αγώνας που έχετε ξεκινήσει ΟΛΟΙ ΣΑΣ χωρίς διακρίσεις και εξαιρέσεις, έχει βοηθήσει πολύ κόσμο μεταξύ των οποίων και εμένα. Δεν θέλω να σταθώ σε ονόματα γιατί θα αδικούσα κάποιους ίσως και με την σειρά που θα τους έβαζα. Υπάρχουν χιλιάδες Έλληνες που έχουν αφυπνισθεί με τα βιβλία, με τις παρουσίες και με τους προβληματισμούς που έχετε βάλει.

    Στην αρχή μας ταρακουνήσατε. Στην συνέχεια άλλοι εύκολα και άλλοι δύσκολα και με εσωτερικό σκληρό πόλεμο με όλα αυτά που μας συσσωρεύει ο ΕβραιοΧριστιανισμός έγινε η Εθνική μας έγερση. Ανεξάρτητα ηλικίας και αντιλήψεων σχετικά με το παρελθόν μας, διαβάζουμε και πολεμάμε μέσα στην οικογένεια μας, στον περίγυρο μας, στην δουλειά μας, στις κοινωνικές μας συναναστροφές και πολλοί από εμάς στο διαδύκτιο, όπου συναντούμε τις οργανωμένες ομάδες των Λυσσασμένων ρασοφόρων και των δούλων τους. Το συμπέρασμα είναι ότι ο κόσμος δεν ξέρει αλλά μαθαίνη για την Εγκληματική Ιστορία του Χριστιανισμου, Τα κτήνη του Βυζαντίου και την προδοσία του 1821. Η σοφία των Προγόνων μας αναδύεται όση προσπάθεια και αν έχουν καταβάλλει να μην ξέρουμε την μητρική μας γλώσσα. Ο κόσμος ξαναμαθαίνει Αρχαία Ελληνικά, αναζητεί γνωστούς και ξεχασμένους Σοφούς.

    Οι δυνάμεις είναι πάρα πολλές. Οι νέα γενιά που βλέπω γύρω μας έχει φτύσει κατάμουτρα τον μίζερο και δόλιο ΕβραιοΧριστιανισμό, θέλει κίνητρα και το αποδεικνύει όταν μπορεί. Ας δούμε την ψηφοφορία για των Μεγάλο Έλληνα (θα ήθελα και τον Επίκουρο μέσα στους δέκα πρώτους) που είναι οι ψευτοπατέρες και τα Βυζαντινά κτήνη; Ανάδειξαν την Ελλάδα στην συντριπτική πλειοψηφία τους οι ψηφοφόροι.

    Ας ενωθούν όλες οι δυνάμεις γύρω από τις αξίες και τις αρχές των Αρχαίων Σοφών. Ας κοιτάξουμε την ιστορία μας και να δούμε τι κακό έφεραν οι παρεξηγήσεις και οι αντεγκλήσεις. Όλα αυτά που εκμεταλλεύτηκε ο δόλιος και ύπουλος ΕβραιοΧριστιανισμός.

    Έρρωσθε ελπίζω να τα πούμε πάνω.

    Μου αρέσει!

  6. Σταυρόπουλος Γιώργος said

    Μία μόνο ελπίς απομένει,εμείς , οι ομαδούλες,με τις όποιες διαφωνίες.Ας ενωθούμε. Άλλη λύση δεν υπάρχει.Ας τιμήσουμε το κύταρο των Προμηθείων,ας οργανωθούμε σε έναν οργανισμό θύμησης και δράσης.

    Μου αρέσει!

  7. Ο «επαναστατικός Έλλην, ο δημιουργός» που επικαλείται ο Ολύμπιος Τρύφων, δεν είναι ένας ακόμη από τους πολλούς «Σωτήρες ή Μεσίες» που κυκλοφορύν στην πιάτσα, και που θα ‘ρθει από το υπερπέραν ή από το Σείριο ή κι εγώ δεν ξέρω από πού, για να μας σώσει! Ο «επαναστατικός Έλλην, ο δημιουργός», βρίσκεται μέσα στον καθένα μας! Ο «επαναστατικός Έλλην, ο δημιουργός» κοιμάται κάπου βαθιά στη συνείδησή μας, ναρκωμένος από τα δηλητήρια που τον ποτίζουμε εμείς οι ίδιοι, που αποδεχόμαστε παθητικά όσα συμβαίνουν γύρω μας χωρίς να αντιδρούμε!
    Για να τον ξυπνήσουμε πρέπει οι ίδιοι να επανελληνιστούμε!
    Και δεν εννοώ μονάχα να μάθουμε για τους προγόνους μας και να θαυμάσουμε τα υπέροχα κατορθώματά τους!
    Φοβάμαι πως δεν αρκεί ούτε απλώς να τους μιμηθούμε!
    Οφείλουμε να τους ξεπεράσουμε!
    Να προάγουμε τον Ελληνισμό πιο πέρα από εκεί που τον άφησαν Εκείνοι, πριν πλακώσει στον τόπο μας, σαν κοπάδι από κατάμαυρα κοράκια, η λαίλαπα του χριστιανισμού. Έτσι μόνον θα θεωρούμαστε δικαίως ως γνήσια τέκνα τους, γιατί τη συγγένειά μας θα την αποδεικνύουν περίτρανα τα έργα μας και όχι τα αγωνιώδη – και πολλές φορές νοθευμένα – τεστ DNA.
    Ας μάθουμε λοιπόν όσο μπορούμε περισσότερα για τους Έλληνες και τον πολιτισμό τους, ας προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε – στον εαυτό μας πρώτα απ’ όλα – τις αρχές τους και στη συνέχεια ας προσπαθήσουμε να τις εξελίξουμε και να τις μεταλαμπαδεύσουμε και στους άλλους.
    Μόνον έτσι θα ξυπνήσει ο «επαναστατικός Έλλην, ο δημιουργός», και με τη φοβερή ρομφαία του θα διαλύσει τις «μαύρες σκιές», που τώρα μας φαίνονται σα γίγαντες που καταπλακώνουν την ψυχή μας!
    Έτσι αντιλαμβάνομαι εγώ το μήνυμα του Ολυμπίου Τρύφωνα!

    Μου αρέσει!

  8. Παντελίδη έτσι είναι. Για τον καθένα μας μιλάει όχι για κάποιον σωτήρα.

    Μου αρέσει!

  9. yperionas said

    κοιτα συνελληνα οσο και να θελουμε καποιος βαζη τρικλοποδια….αν και απο φυση μου αισιοδοξος πιστευω οτι θα αργηση η λυση και η ενωση του χωρου……ερρωσθαι και οι θεοι μαζι μας

    Μου αρέσει!

  10. Όταν το 1968, που πήγαινα έκτη γυμνασίου, τόλμησα να πω μέσα στην τάξη, πως κατά τη γνώμη μου ο χριστιανισμός είναι ξενόφερτος και πως εμείς οι Έλληνες εξ’ αιτίας του ξεχάσαμε τις ρίζες μας, πήρα τριήμερη απόβολή και ο πατέρας απειλήθηκε με εκτοπισμό.
    Αν γινόταν κάτι τέτοιο σήμερα, ο μαθητής θα αποβάλονταν; Δεν νομίζω. Που σημαίνει, πως κάτι έχει αλλάξει.
    Συμφωνώ με τον υπέροχο συγγραφέα Μάριο Βερέτα. Η επανάσταση έχει ξεκινήσει. Μόνο που, δυστυχώς για μένα, είμαι πολύ μεγάλη, για να προλάβω να δω τα αποτελέσματα.

    Μου αρέσει!

  11. και να εύχεσαι να προλάβουμε τουλάχιστον εμείς οι κατα μια εικοσαετία νεώτεροι να τα δούμε. Προς το παρόν ο αγώνας συνεχίζεται…

    Μου αρέσει!

  12. Φαίνεται πως ο κόσμος άρχισε να μαθαίνει και να ψάχνει την αλήθεια που του έκρυψαν οι εγκάθετοι στυλοβάτες του «Ελληνοχριστιανισμού» και η μαύρη ρόμπα της αντιγνώσης εδώ και χιλιάδες χρόνια. Η αντίστροφη μέτρηση για εκείνους άρχισε, με ρυθμούς όμως γεωμετρικής προόδου.

    Ο εβραιοχριστιανισμός αφού λειτούργησε ως εργαλείο κοσμικής χειραφέτησης στα χέρια αγροίκων κοσμοκρατόρων,αμόρφωτων απολογητών, δεν κατάφερε να σβήσει τον Ελληνισμό σε τόσους αιώνες βίαιου προσηλυτισμού.

    Κάθε δρώμενο σαν τα ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ που τιμά τους προγόνους μας τον πολιτισμό και την ιστορία μας είναι καλοδεχούμενη και αξίζει κάθε υποστήριξης από όλους και κάποτε να γίνει και αυτό από την πολιτεία! Αν απαλλαγεί ως το μελούδι από τον θεοκρατικό της μανδύα και να διδάξει την νέα γενιά την αληθινή ιστορία των Ελλήνων π.χ χωρίς εβραϊκά παραμύθια και πρότυπα που επέβαλε το τέρας ο Ιουστινιανός δια των «νεαρών» του που απαγόρευσε σε άπαντες να μην ονομάζουν τα παιδιά τους με Ελληνικά ονόματα αλλά με τους ευσεβείς της Βίβλου (δηλ.των Εβραίων Αβραάμ.. και το κακό συναπάντημα).

    Δεν τιμούμε και δεν θα μοιάσουμε σε όλους εκείνους τους αγύρτες και αμόρφωτους μάγους φατριοκράτες που ειναι πρόγονοι των Εβραίων,αλλά θα τιμούμε τον Ηρακλή-Οδυσέα-Περικλή-Θεμιστολκλή κτλ καθώς πρόκειτε για τους δικούς μας προγόνους.

    Δόξα και τιμή στους προγόνου μας …………

    Μου αρέσει!

  13. Ουκ εμβαίης του ιδίου ύδατος…..
    και εμείς οι Αφυπνιζόμενοι το περάσαμε το ποτάμι κι αυτό,
    δεν γυρίζει πίσω. Είμαστε όλοι ΕπανΕλληνιζόμενοι.
    Αυτή η Προμηθεΐκή σπίθα αφύπνισης, άρχεται με την αποβολή του Φόβου που τεχνηέντως τοποθετούν στους τρυφερούς βλαστούς των Ελλήνων κατά την Νηπιοβάπτιση. Εσετε ήμαρ νόστιμον

    Μου αρέσει!

  14. ΑΡΤΕΜΙΣ said

    ΕΧΟΥΜΕ ΗΘΙΚΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΚΑΘΗΚΟΝ, ΝΑ ΑΦΥΠΝΙΣΤΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΦΥΠΝΙΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΠΛΕΟΝ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΩΡΙΜΑΣΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΤΑ ΦΥΤΩΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΙΝΗΣΗ….!!

    Μου αρέσει!

  15. OTAN PAS SE ENA PEDIO MAXEIS YSTERA APO TIN EPHTHESH VLEPHS ENAN ENAN ME OSES DYNAMIS TOU APOMENOUN NA SYKONTAI EDO OSOI VLEPOUN TO FOS POU TOUS EIXE APAGOREFTH APO TON XRHSTIANISMO TRIVOUN TA MATIA TOUS SE TI DEN HMPOROUSAN NA IDOUN TOSO KAIRO !! O EOSFOROS TIS ABGYS THA FERI PALI TO FOS TOU ERAISTHE TON ELLINISMON KALOUS NA EXAITE ORES ISIMERIAS KAI EPETION TON THERMOPYLON ..

    Μου αρέσει!

  16. ΑΡΤΕΜΙΣ said

    ΧΑΙΡΕΤΙΖΩ ΤΟΝ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ Ε.Ε.
    ΚΑΙ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ, ΕΠΕΙΔΗ ΒΛΕΠΩ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΕΑΡ,ΟΤΙ ΤΟ «Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ» ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ.
    «ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ» ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ..!!!!!!
    ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΣΠΙΔΑ ΚΑΙ Ο ΓΝΩΜΟΝΑΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΑΞΙΟΥΣ ΜΙΜΗΤΕΣ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ.

    Μου αρέσει!

  17. Αγαπητοί και φίλτατοι συνομιλητές, γεια σας και χαρά σας.
    Όντως υφίστανται εμπόδια στη συνένωση και σύμπραξη όλων των ομάδων που στοχεύουν στην πολυπόθητη επανελληνοποίηση. Παρατηρώ μάλιστα ότι όλοι σχεδόν οι ενδιαφερόμενοι αποφεύγουν – γιατί άραγε – να θέσουν το ζήτημα στο τραπέζι ώστε κάποτε να πιαστεί αυτός ο ταύρος από τα κέρατα.
    Θα προσπαθήσω λοιπόν να εκθέσω τώρα την γνώμη μου σχετικά με την άρση των εμποδίων προς την κατεύθυνση της συνένωσης.
    Εδώ και μα εικοσαετία επιμένω στο ζήτημα του ξεβοτανίσματος της παράδοσης των Ελλήνων. Ότι δηλαδή δεν είναι σώνει και καλά ελληνικό – διότι αυτό μας ενδιαφέρει τελικά – το οτιδήποτε μας έχει παραδοθεί από τους αρχαίους και επομένως οτιδήποτε πρόκειται να παραδώσουμε κι εμείς, με τη σειρά μας, στους επόμενους. Παρακάτω θα εκθέσω κάποια επιχειρήματα επ’ αυτού.
    Απ’ όσα έχω αντιληφθεί για την αρχαία κληρονομιά, η ύψιστη προσφορά των Ελλήνων στην ανθρωπότητα είναι η ανακάλυψη και η καλλιέργεια του επιστημονικού πνεύματος. Η έξοδος από την δεισιδαιμονία και τη θρησκεία.
    [Και προς αποφυγή παρερμηνειών (αναγκαζόμενος να φερθώ αθλίως σαν idiot) δηλώνω θεράπων του Διόνυσου και του Απόλλωνα, τους οποίους υπηρέτησα και υπηρετώ εμπράκτως, όπως γνωρίζουν εκατοντάδες συνάνθρωποί μου. Χώρια που δεν παρέλειψα ποτέ να εκτελώ τα καθήκοντα και της υποχρεώσεις μου απέναντι στον Μεγάλο Πάνα και την Ζωοδότρα Αφροδίτη]
    Ισχυρίζομαι λοιπόν ότι είναι θετικό να αποποιηθούμε κάθε τι που προέρχεται από το παρελθόν και αποπνέει την απαίσια μυρουδιά της δεισιδαιμονίας. Καταθέτω τους λόγους και τα επιχειρήματα, και σας παρακαλώ θερμά να μου υποδείξετε τα λάθη και τις αστοχίες στις οποίες τυχόν παρασύρθηκα:

    Πλατωνισμός. Το σπέρμα των ζιζανίων της ελληνικής καλλιέργειας.

    Ολόκληρος ο χώρος της αναζήτησης των ελληνικών παραμέτρων και προϋποθέσεων είναι θανάσιμα μολυσμένος από την πυθαγορο-πλατωνική δεισιδαιμονία και την ανάλογη μεταφυσική της χολέρα. Επείγει λοιπόν κάθαρση από το καρκίνωμα αυτό. Παρακαλούμε όλες και όλους τους Ελληνο… να τοποθετηθούν απέναντι σ’ αυτό το ζήτημα.

    Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΤΕΡΗ ΑΠΟΠΕΙΡΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ
    ΤΗΣ ΔΕΙΣΙΔΑΙΜΟΝΙΑΣ ΣΤΟΝ ΔΥΤΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ.

    (ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ Σ’ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΞΕΒΟΤΑΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΚΑΡΟΤΑ ΤΟΥΣ
    ΑΛΛΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΕΥΤΕΛΕΙΑ ΤΟ ΞΕΒΟΤΑΝΙΣΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ)

    Όπως θα δείξουμε με στοιχεία φαίνεται ότι ο μεγαλύτερος και παραγωγικότερος άμβυκας που στήθηκε ποτέ στον δυτικό λεγόμενο κόσμο, για την απόσταξη της δεισιδαιμονίας, είναι αυτός του Πλάτωνος.
    Το απόσταγμά του εξακολουθεί να φαντάζει ως μαγευτικό, σαγηνευτικό και σειρηνικό, αρωματισμένο με την καλλιτεχνικώς ρητορική δεινότητα του πανπόνηρου αυτού ταχυδακτυλουργού και αλχημιστή «καζαντζή».
    Οι καταμεθυσμένοι καταναλωτές του ιδεοπνεύματός του Πλατωνικοί και Νεοπλατωνικοί, συνεπικουρούμενοι από τους κρυφο- και ψιλοπλατωνικούς Στωϊκούς, Γνωστικούς Νεοορφικούς και Νεοπυθαγόριους, ξεσήκωσαν τους τόνους της δεισιδαιμονίας μέχρι τους έβδομους ουρανούς.
    Οι μετεμψυχώσεις, οι μετενσαρκώσεις, οι κολάσεις και οι παράδεισοί τους, πλημμύρισαν τα μυαλά των ανθρώπων τους με μεταθανάτιες φοβίες, προκαλώντας τους ανεπανόρθωτες βλάβες.
    Μάταια ο Επίκουρος ανασήκωνε τα αντιδεισιδαιμονικά του αναχώματα απέναντι στον κατακλυσμό τους αυτόν. Η δεισιδαιμονία πάντοτε, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, κερδίζει πολύ εύκολα τους ανθρώπους, προπαντός όταν κατά καιρούς ανασυντάσσεται.
    Κορώνα στο κεφάλι όλων αυτών: η αθανασία της ψυχής. Το χρυσό κλειδί του θησαυροφυλάκειου των φερέφωνων της τρομοκρατίας του φόβου.
    Με κανέναν τρόπο δεν δέχεται ο θνητός αυτός τον θάνατό του! Αυτό το ανθρωπάκι, που έδερνε την γυναίκα του για ψύλλου πήδημα, που συκοφαντούσε τον γείτονά του, που άφηνε νηστικά τα παιδιά του, που μπεκρούλιαζε, που βλαστημούσε τα θεία, που…., πώς είναι δυνατόν να πάψει να υπάρχει κάποια στιγμή! Πώς είναι δυνατόν να εξαφανιστεί ένας τόσο σπουδαίος άνθρωπος;; Να πεθάνει για πάντα όπως ένα σκουληκάκι;
    Αλίμονό μας, καλοί μας άνθρωποι, αν δεν συνέχιζαν, στο περιθώριο της εποχής τους, οι επιστήμονες να φωτίζουν βήμα προς βήμα τα σκοτάδια της άγνοιας, κτίζοντας με μόχθους και βάσανα και διώξεις τους ναούς της γνώσης και του εξανθρωπισμού.
    Σχεδόν τίποτε δεν ειπώθηκε από τον χριστιανισμό που να μην είχε ακουστεί πρωτύτερα από τους δεισιδαίμονες του αρχαίου κόσμου. Πολλά βιβλία έχουν εκδοθεί προσφάτως τα οποία περιέχουν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία για τη σχέση αυτή. Απ’ όσο γνωρίζουμε, το περιεκτικότερο είναι το «Τα Μυστήρια του Ιησού» των Timothy Freke και Peter Gandy εκδ. «Ενάλιος» 1999.
    Στο παρόν δείγμα (μακάρι να αποβεί δήγμα έναντι του ελπιζομένου διαλόγου και λέμε ελπιζομένου διότι εδώ και αρκετό καιρό έχει αποσταλεί σε δεκάδες άτομα, από τα οποία τα μεν αδιαφόρησαν τα δε περισσότερα μας στόλισαν με κάθε είδους υβριστικά επίθετα, δίχως να προβάλλουν κανένα επιχείρημα) θα αρκεστούμε, για λόγους οικονομίας, στον Πλάτωνα για δυο κυρίως λόγους.
    Κατά πρώτον επειδή πέτυχε να πληρώσει τον αποστακτήρα του με όλες σχεδόν τις προϋπάρχουσες δεισιδαιμονίες, κατά δεύτερον επειδή του προέκυψε να επιρρεάσει καταλυτικά όλες τις μετέπειτα μέχρι και σήμερα.
    Οι αναφορές στα έργα του θα ακολουθήσουν, το κατά δύναμιν, την χρονολογική πορεία της συγγραφής τους. Θα έχουν δε κυρίως σχέση με τις διδαχές που αλίευσαν οι Πατέρες του κυρίαρχου θρησκευτικού δόγματος, του χριστιανισμού από τις ιδέες και τις απόψεις του. Οι ανθέλληνες αυτοί πατέρες ενώ φρόντισαν να κατακάψουν όλα τα έργα των Ελλήνων της αρχαιότητας (π.χ. ενώ από τα ογδόντα έργα του Επίκουρου, του ευεργέτη αυτού της ανθρωπότητας, δεν απόμεινε τίποτε, φρόντισαν να διασώσουν όχι μόνον όλα τα έργα του Πλάτωνα, αλλά ακόμα κι όλες τις επιστολές του).
    Πρωταγόρας (353 c), κατηγορεί ως κακά τις επιθυμίες του φαγητού του κρασιού και των σαρκικών ηδονών.
    Λάχης, τελευταία φράση «εάν θεός εθέλη», η γνωστή χριστιανική πιπίλα «θεού θέλοντος» ή «πρώτα ο θεός», η οποία απαντάται δεκάδες φορές σ’ όλα τα έργα του.
    Χαρακτηρίζει το σώμα τάφο της ψυχής στα εξής έργα του: Γοργίας (493 α), Πρωταγόρας (313 α), Κρατύλος (400 c), Φαίδων (64 c, 66-67 β, 80 α, 82 c), Πολιτεία (403 d), Φαίδρος (250 c), Νόμοι Ε΄ (728 e).
    Καταδικάζει την χορική ποίηση την αφιερωμένη στον Διόνυσο, Γοργίας (502 d).
    «Δεν φρονώ ότι το να ραπίζεται κανείς εις το πρόσωπο αδίκως είναι τι αίσχιστον πάντων, ούτε το να ακρωτηριάζεται εις το σώμα ή εις το βαλάντιον αλλ’ αισχρότερον και βλαβερώτερον είναι το να ραπίζει τις εμέ..» Γοργίας (508 d). Από το χωρίο αυτό πηγάζουν οι εξής χριστιανικές αρετές: πρώτη, «όποιος σε ραπίσει στο ένα μάγουλο, στρέψε προς αυτόν και το άλλο», δεύτερη, ο αυτοευνουχισμός κατά τα πρώτα χριστιανικά χρόνια είχε λάβει τόσο μεγάλες διαστάσεις ώστε να αναγκάσει τους πατέρες της εκκλησίας να τον αφορίσουν με απόφαση οικουμενικής συνόδου (για τυχόν αμφισβητούντες είμαστε πρόθυμοι να τους παράσχουμε τα σχετικά ντοκουμέντα), τρίτη αρετή, το ξάφρισμα των βαλαντίων των πιστών με χίλιους δυο τρόπους, είναι γνωστό σ’ όλους ότι αποτελεί τρομερή επίδοση του παπαδαριού της χριστιανικής πίστης.
    Γοργίας (512 e), εδώ διαβάζουμε τα εξής απίστευτα: «…ούτε να επιδεικνύει αγάπη προς την ζωή του, αλλ΄ αφήνων την περί τούτου φροντίδα εις τον θεόν και πιστεύων εις όσα λέγουν οι γυναίκες, ότι ουδείς απέφυγε το πεπρωμένο του, ας σκεφτεί τα μετέπειτα..». Μέσα σε δυο αράδες ζυμωμένα ή περιφρόνηση προς την ζωή, η δεισιδαιμονία, η μοιρολατρεία, ο κατινισμός και ο φόβος για τις μεταθανάτιες τιμωρίες. Θαυμαστό «Ελληνικό» ήθος και θαυμάσιες «Ελληνικές» αρετές! Η τέλεια σφραγίδα του υπαρκτού χριστιανισμού.
    Περί κολάσεως, Γοργίας (525 α).
    Ύμνοι στην θεοφοβία, Απολογία Σωκράτους (23 α-b).
    Ύμνοι στην θεοκαταληψία, Απολογία Σωκράτους (29 d – 30c).
    Βάζει τον Σωκράτη να επιχειρεί να αποδείξει ότι είναι θεόσταλτος, Απολογία Σωκράτους (30- 31 c), στο δε 33 c «Εις εμέ δε ο έλεγχος αυτός όπως εγώ λέγω, έχει ανατεθεί υπό του θεού να τον διενεργώ και δια χρησμών και ονείρων και κατά πάντα τρόπον…» και μια αράδα πιο κάτω «Αυτά ω άνδρες Αθηναίοι και αληθινά είναι και εύκολα μπορούν να αποδειχθούν»!!!
    Φαίδων. Αξίζει τον κόπο να διαβάσει κανείς όλο αυτό το έργο, το οποίο αποτελεί το βαρύ πυροβολικό των «ατράνταχτων αποδείξεων» περί αθανασίας της ψυχής. Ο χριστιανισμός δεν χρειάστηκε να προσθέσει ούτε κεραία πάνω σ’ αυτό το θέμα. Χαρακτηριστικό απόσπασμα θεοφοβίας το 62-63 b.
    Είναι σχεδόν ακατόρθωτο να περιγράψει κανείς τον δεισιδαιμονικό αυτόν τυφώνα που λέγεται «Φαίδων». Ένα συνονθύλευμα ασύστολων ψευδών, παραλογισμών, αρρωστημένων φαντασιώσεων, πιστευμάτων, φοβιών, ελπίδων, αλχημικών ακροβατισμών, μεταθανάτιων κολαστηρίων και παραδείσων. Μια αποκρουστική αίσθηση της επίδοσης του σοφού όταν συμπεριφέρεται ως δαιμονόληπτη γριούλα! Το συμφωνικό έργο «Ανελληνική πεμπτουσία» τραγουδισμένο από τον ίδιο τον συνθέτη του.
    Πολιτεία (389 α), εάν απορείτε για την απέχθεια των πατέρων της χριστιανικής θρησκείας προς το γέλιο (μέχρι και βιβλία έγραψαν οι αθεόφοβοι κατά του γέλωτος!), εδώ θα ανακαλύψετε έναν πρόδρομο της απάνθρωπης αυτής νοοτροπίας. Δεν διστάζει μάλιστα να προσβάλλει τον Όμηρο επειδή αυτός έγραψε: «και γέλιο ακράτητο έπιασε όλους τους αθανάτους σαν είδανε τον Ήφαιστο να κουτσολαχανιάζει. Έχουμε σοβαρή υποψία ότι ένα μεγάλο μέρος από την αφόρητη κακοσμία των στομάτων των πατέρων της εκκλησίας οφείλεται στην αποχή τους από το γέλιο.
    Τα προπατορικά αμαρτήματα και η θεραπεία τους, Φαίδρος (244 e).
    Τάγματα αγγέλων, Φαίδρος (247 α).
    Ανάσταση νεκρών, Πολιτικός (271 b).
    «Όποια σχέση υπάρχει μεταξύ γέννησης και ουσίας, όντος η αυτή υπάρχει μεταξύ πίστεως και αληθείας», Τίμαιος (271 c). Αυτά όταν η Ελληνική νοοτροπία πρότεινε τα «μη λησμονείς να απιστείς» και «πίστεψες; χάθηκες».
    Η θεία πρόνοια, Τίμαιος (30 c).
    «Αλλά και όλοι μας ονομάζουμε σαν επαίσχυντα κατώτερον εαυτού εκείνον που κυριαρχείται πιο πολύ από τις ηδονές παρά από τις λύπες»!
    Ας αρκεστούμε σ’ αυτά τα ελάχιστα. Για περισσότερα προτείνουμε στους ενδιαφερόμενους να αποφύγουν ενημερώσεις περί Πλατωνισμού μέσω τρίτων και να προστρέξουν απ’ ευθείας στα έργα του ίδιου.
    Εάν ο δάσκαλος αυτός υπολόγισε ότι η τιμωρούμενη ψυχή ενδιαιτούσε 30.000 έτη στην 27η σφαίρα του σύμπαντος και κατόπιν 9.000 έτη στον ενδιάμεσο χώρο μεταξύ 91ου και 92ου ουρανού, εισερχόμενη στο σώμα ενός γαϊδάρου, προ παντός εάν ετύγχανε και ψυχή γυναικός (έτσι ακριβώς τα περιγράφει στα έργα του), οι μαθητές του υπολόγισαν ακόμη και τις θερμοκρασίες των σφαιρών και των ουρανών αυτών.
    Ατυχώς και αδικαιολόγητα καθίσαμε, οι περισσότεροι, σαν κότες κάτω από το καβαλίκεμα του στείρου και φανφαρώνου αυτού δήθεν Έλληνα φιλοσόφου. Να κυττάζουμε τον κόσμο μέσα από το φλιτζάνι της αρσενικής αυτής καφετζούς. Ένα φλιτζάνι με το μεγαλύτερο διαμέτρημα παγκοσμίως.
    Κι όλ’ αυτά διότι μάθαμε μεν να ξεβοτανίζουμε τα καρότα μας και τις ντομάτες μας αλλά καθόλου το παρελθόν μας, τον πολιτισμό μας και τους προγόνους μας. Δηλαδή κύριε Έλληνα γιατί σου αποκρύπτουνε τον Επίκουρο και σε φλομώνουν με τον Πλάτωνα; Διότι εάν διαβάσεις τον Επίκουρο τότε δεν μπορούν να σε μαντρώσουν μέσα στις εκκλησίες οι Αρχιμανδρίτες. Μήπως δεν τους λένε έτσι! Ενώ με τον Πλάτωνα είσαι ήδη μέσα.
    Ήδη ανάφερα ότι δεν ήταν δυνατόν να προκύψει διάλογος πάνω στο ζήτημα Πλάτων. Γιατί; Επί δυο δεκαετίες προσπαθώ, με διάφορους τρόπους να προκαλέσω έναν τέτοιο διάλογο. Μάλιστα μεταξύ ανθρώπων που ενδιαφέρονται για την επανελλήνιση ή έστω τον επανακαθορισμό του τι εστί ελληνικός τρόπος, επειδή ισχυρίζομαι ότι ο τρόπος είναι ο άνθρωπος.
    Ότι ο άνθρωπος ελληνικής νοοτροπίας έχει υποχρέωση να «ξεβοτανίζει» την παράδοσή του. Και στην προκειμένη περίπτωση αυτή την παράδοση που λέγεται Ελληνικός πολιτισμός. Είναι δυνατόν στον «κήπο» αυτόν να μην υπάρχουν «ζιζάνια»; Είναι δυνατόν ο Πλάτων κι ο Επίκουρος να μπουν στο ίδιο τσουβάλι; Οι φυσικοί φιλόσοφοι, οι σοφιστές, οι Επικούρειοι και ο Ηράκλειτος, να χορεύουν στην ίδια ορχήστρα με τους θεωρητικούς λακέδες της ολιγαρχίας, που και μόνο το άκουσμα της λέξης δημοκρατία, τους δημιουργούσε τάση προς εμετό;
    Τι είναι δηλαδή ελληνικός τρόπος; Μήπως είναι μια ρώσικη σαλάτα; Ένας κυκεώνας; Είναι το ίδιο ελληνικό και το να είναι κανείς δεισιδαίμονας και το να μη φοβάται τους θεούς ή να μη πιστεύει σ’ αυτούς; Κι ας μη το πάρουμε το θέμα ως προς το ελληνικό ή μη. Ας το θέσουμε ως το τι είναι ανθρωπινότερο. Δηλαδή στην κλίμακα που οδηγεί τους ανθρώπους προς τον εξανθρωπισμό τους, η πίστη στην αθανασία της ψυχής βρίσκεται στο ίδιο σκαλοπάτι με την δοξασία του θανάτου της μαζί με το σώμα; Ή μήπως η δημοκρατία ξεκουράζεται στο ίδιο σκαλοπάτι μαζί με την τυραννία, και η ηδονή με την αρετή της στέρησης και του ασκητισμού;
    Από πότε η αδιακρισία κατέστη ελληνική αρετή και δεν το πήραμε χαμπάρι;
    Αν η χριστιανική κακοδαιμονία λέγεται Παύλος, η ελληνική λέγεται Πλάτων.
    Τη γνώμη μας την λέμε δίχως περιστροφές: το δένδρο Πλάτων εξακολουθεί να παράγει σπόρους από τους οποίους φύονται ζιζάνια, τα οποία καταπνίγουν την καλλιέργεια του πανανθρώπινου ελληνικού πολιτισμού. Οι καλλιεργητές του πολιτισμού αυτού καταπονούνται τα μέγιστα στην προσπάθειά τους να ξεβοτανίζουν συνεχώς τα πλατωνικά αυτά ζιζάνια.
    Θα ήταν μάταιο και προπαντός ανθελληνικό να προτείνει κανείς το ξερίζωμα και το κάψιμο του πλατωνικού αυτού δένδρου.
    Αυτό όμως που είναι εφικτό είναι το να αντιληφτούν, οι σπορείς του πλατωνικού σπόρου, την ζημιά που προκαλούν στην καλλιέργεια και την προοπτική του ελληνικού πολιτισμού. Δεν έχουν παρά να παρατηρήσουν τι λογίς φυτά ξεφυτρώνουν από τους σπόρους αυτούς. Τι ξεφυτρώνει από τους σπόρους του μίσους προς το σώμα, τους σπόρους της δεισιδαιμονίας, της αθανασίας της ψυχής, της πίστης, της μεταθανάτιας τιμωρίας, της θεοφοβίας, της μοιρολατρίας της… και όλων αυτών των πλατωνικών «αρετών».
    Πρέπει οι σπορείς αυτοί να αναλογιστούν το γιατί ο χριστιανισμός βασίστηκε πάνω στις πλατωνικές αυτές αρετές. Γιατί ο χριστιανισμός μισούσε και μισεί θανάσιμα τις αρετές του Επίκουρου.
    Ας το πούμε κι αλλιώτικα: εάν μας αναθέσουν να σκουπίσουμε και να ξεκαθαρίσουμε την αποθήκη του ελληνικού πολιτισμού του παρελθόντος, μήπως δεν θα προκύψουν κάποια σκουπίδια; Τι είδους άραγε να είναι τα σκουπίδια αυτά; Ποια υλικά θα είναι φθαρμένα και ποια όχι; Μήπως τα μάρμαρα θα έχουν την ίδια φθορά με τα ξύλα; Ποια είναι τα μάρμαρα του ελληνικού πολιτισμού; Κι αν μας υποχρεώσουν με τα υλικά αυτά να κτίσουμε ένα νέο ελληνικό οικοδόμημα, τότε θα πρέπει να το κτίσουμε μ’ όλα τα υλικά ή μόνο με τα πιο γερά και τα πιο φωτεινά;
    Θα μπορούσαμε όμως να φερθούμε και πιο έξυπνα. Να αφήσουμε πρώτα τους χριστιανούς να ξεδιαλέξουν αυτά της αρεσκείας τους, ώστε να ξεβρομίσουν εντελώς την αποθήκη, και μετά να βρούμε δίχως κανέναν κόπο έτοιμα και ξεκαθαρισμένα, τα εναπομείναντα ελληνικά. Αυτή όμως η εκλογή ήδη έχει γίνει, από τους χριστιανούς. Την έκαναν οι πατέρες της εκκλησίας. Και τώρα κάποιοι ελληνίζοντες επιχειρούν να κλέψουν μέσα από τα χέρια των χριστιανών τον Πλάτωνά τους! Πλάτωνα και των μεν και των δε! Να τον επαναφέρουν μέσα στους ελληνικούς ναούς! Έλληνες με χριστιανικό γούστο! Έλληνες με αποστροφή προς τον Επίκουρο, τους φυσικούς φιλοσόφους και τους σοφιστές. Προς αυτούς που έβγαλαν την ανθρωπότητα από το σκοτάδι της θρησκείας. Που προσπάθησαν να απελευθερώσουν το ανθρώπινο πνεύμα από την δεισιδαιμονία.
    Ο ελληνικός τρόπος δεν είναι μια μούμια. Είναι προ παντός ένας εξελισσόμενος οργανισμός. Ότι ήταν ελληνικό πριν δυο χιλιετίες δεν είναι κατ’ ανάγκη ελληνικό και τώρα. Ο άνθρωπος Έλλην δεν είναι τέτοιος τόσο από το παρελθόν του όσο από το παρόν του. Δεν είναι κληρονόμος ενός πολιτισμού, όπως κάποιοι τεμπέληδες νομίζουν. Απλούστατα, ο έλληνας στην καταγωγή έχει πολύ περισσότερη ευχέρεια να αφομοιώσει τον ελληνικό πολιτισμό από οποιονδήποτε άλλον. Αυτό όμως απαιτεί αγώνα και άσκηση. Κόπο και μόχθο. Δεν γεννιέται κανείς Έλληνας, αλλά μπορεί να γίνει κανείς τέτοιος. Ο ελληνικός τρόπος δεν κληρονομείται, αλλά κατακτάται. Η κληροδότησή του απαιτεί ελληνική παιδεία.
    Υφίσταται λοιπόν το αίτημα: ποια παιδεία θα δικαιούνταν σήμερα να φέρει αυτόν τον τίτλο; Ασφαλώς δεν αναφερόμαστε στην παιδεία του κράτους, η οποία τυγχάνει υπό θρησκευτική ιουδαιοχριστιανική κατοχή. Αναφερόμαστε στην παιδεία όλων αυτών που επιθυμούν την στήριξη και την συνέχεια του ελληνικού πολιτισμού. Όλοι αυτοί λοιπόν οι ενδιαφερόμενοι, να βαδίσουν προς την κατεύθυνση αυτή, νομίζουμε ότι είναι θετικό, χρήσιμο και απαραίτητο να ξεκαθαρίσουν στα μέσα τους και στα προς τα έξω τους, το πώς ο καθένας αντιλαμβάνεται το τι εστί ελληνικός τρόπος, και προ πάντων το γιατί.
    Μάλιστα προτείνουμε να απαλλαγούμε, στο μέτρο του δυνατού, από την γνωστή αυτή νοοτροπία, της οχύρωσης πίσω από τα προσχήματα της υποστήριξης των ιερών και όσιων των προγόνων, διότι ναι μεν είναι μια αναγκαία προϋπόθεση αλλά καθόλου ικανή. Διότι, το ξανατονίζουμε, ο Έλλην άνθρωπος είναι τέτοιος από την συμπεριφορά και την πράξη του κι όχι από τις οποιεσδήποτε ιδεοληψίες του. Από το φέρεσθαι το δικό του κι όχι απ’ αυτούς που τον έφεραν στον κόσμο αυτόν.
    Σχετικά και παρομοίως επίσης:
    http://www.athriskos.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=21

    Μου αρέσει!

  18. ΠΕΡΙ ΜΙΑΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.
    Αγαπητέ μου φίλε Τρύφωνα, όπως καλά γνωρίζεις, οι επαναστατικής φύσεως δυνατότητες δεν θάλλουν στην χώρα της Ελλάδος, την εποχή αυτή. Δεν επιθυμώ να αναλύσω το δια τί. Προτείνω όμως την συμμετοχή, σ’ επαναστατικές τοιούτες στον μικρόκοσμο της καθημερινής ζωής. Ώστε να διαθέτουμε και ενέργειες επαληθευτικής φύσεως. Ότι δηλαδή η ανικανότητα προς το ελάχιστο επαναστατικό δυνατόν , δικαιούται να ειρωνεύεται την επιποθούμενη προς τα μέγιστα επιδίωξη.
    Την πρόταση που θα καταθέσω στη συνέχεια, την εξαπόστειλα και προς τις τέσσερεις διαστάσεις του χωροχρόνου. Πρόκειται γι’ αυτή της δωρεάς σώματος.
    Μέχρι στιγμής, οι πάντες απάντησαν δια της θορυβώδους αφασίας τους. Όταν δεν είμαστε σε θέση ν’ απαντήσουμε στο απλό ερώτημα:
    το πτώμα μου στην επιστήμη ή στα σκουλήκια,
    για ποια και ποιού είδους επανάσταση μπορεί να γίνεται λόγος;
    Ορίστε φίλε μου, ξαναπροκαλώ τους πάντες να απαντήσουν στο παραπάνω ερώτημα.
    Εμείς στις Σέρρες απαντήσαμε θετικά είκοσι περίπου άτομα, από τριάντα που ερωτηθήκαμε, από θηλυκό στόμα μάλιστα. Ήδη έχουμε αποστείλει δυο πτώματα, αγαπητού φίλου και φιλτάτου πατέρα, στο νεκροτομείο της Ιατρικής σχολής Θεσσαλονίκης.

    Καταθέτω τα επιχειρήματα:

    Δωρητής – δωρεά σώματος (άσχετη προς τη δωρεά οργάνων).

    «ΤΟ ΠΤΩΜΑ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ Ή ΣΤΑ ΣΚΟΥΛΗΚΙΑ;»

    Ένα αξιοπρεπές ερώτημα

    Πριν από λίγα χρόνια, ο δημιουργός της «Βουλής των Εφήβων» και συγγραφέας του «Αρνούμαι» Αντώνης Σαμαράκης, άφησε για πάντα την πένα δίπλα στα γραπτά του και αναχώρησε για τον διάπλου της Αχερουσίας λίμνης.
    Το σημαντικό πέρασμά του από την ζωή δέθηκε με το τελευταίο «Αρνούμαι» που δήλωσε πριν τον θάνατό του: αρνήθηκε την συνηθισμένη ταφή της σορού του και ζήτησε να δοθεί αυτή προσφορά στο Ανατομείο για την εκπαίδευση των φοιτητών Ιατρικής στα ελληνικά Πανεπιστήμια.

    Οι εφημερίδες και τα ΜΜΕ δεν σχολίασαν επαρκώς την αξιοπρεπή αυτή επιθυμία του κυρίου Σαμαράκη. Δεν ήσαν λίγοι όμως αυτοί που θέλησαν να γίνουν αμέσως μιμητές του, με το ορθό σκεπτικό: «Οι απόγονοι με την ταφή του πτώματός μου δεν κερδίζουν τίποτα, μα με την παράδοσή του στην επιστήμη κερδίζουν πολλά.»
    Πριν περίπου από 2.500 χρόνια, κάποιος «τρελός επιστήμονας» της εποχής, με κίνδυνο της ζωής του που ισοδυναμούσε με θανατική καταδίκη βάσει των νόμων της πόλεως, κρυφά και μυστικά έκανε ανατομική έρευνα σε νεκρά σώματα. Το μέχρι τότε άγνωστο κυκλοφορικό σύστημα, το νευρικό σύστημα, η δομή και λειτουργία των βασικών οργάνων του ανθρώπου, οι περιγραφές των συμπτωμάτων των νόσων, η έρευνα και η παρατήρηση, μπήκαν για πρώτη φορά κάτω από την αιγίδα της επιστήμης, και η Ιατρική, που μέχρι τότε ασκούνταν από τα εκάστοτε ιερατεία, έγινε η κύρια όσο και σωτήρια για τον άνθρωπο επιστήμη.
    Ο «τρελός επιστήμονας» φυσικά, ήταν ο θεμελιωτής και πατέρας της Ιατρικής, ο Ιπποκράτης. Έκτοτε η επιστήμη αυτή γνώρισε γιγαντιαία άλματα τόσο στην έρευνα όσο και στην άσκηση και δεοντολογία.
    Τα μαύρα χρόνια του πνευματικού σκοταδισμού που καταδίκασαν την Ιατρική ως «επιστήμη του Διαβόλου», «ειδωλολατρική μαγγανεία» (Άπαντα Ιωάννου Χρυσοστόμου), την Δημοκρατία ως cibitas diaboli «πολίτευμα του Διαβόλου» και δίδασκαν πως «μόνον η πίστις σώζει», φυσικά πέρασαν. Σήμερα κάθε έλλογος άνθρωπος σκέπτεται και αποφασίζει για την πορεία της ίασής του ακολουθώντας τις υποδείξεις των επιστημόνων. Υπάρχει όμως και μια άλλη μερίδα ανθρώπων που σκέπτονται και κάτι περισσότερο: την χρησιμότητα του νεκρού σώματός τους (όχι των οργάνων).
    Είναι κάτι απλό. Πολλοί άνθρωποι αρνούμενοι να θαφτούν και να υποβάλουν τους δικούς τους σε υπέρογκα έξοδα και τρομερά δυσάρεστες καταστάσεις, αποφασίζουν να δωρίσουν μετά θάνατον τα σώματά τους στην επιστημονική έρευνα. Οι φοιτητές των Πανεπιστημίων μας της Ιατρικής έχουν ανάγκη να κάνουν πρακτική εξάσκηση σε πτώματα, για να μπορούν αργότερα ως ολοκληρωμένοι επιστήμονες να σώζουν ζωές. Δυστυχώς, η προκατάληψη, η άγνοια και η επιμονή των ιερατείων, δυσκολεύουν την ενημέρωση, με αποτέλεσμα να μην έχουν πτώματα στα Ανατομεία της χώρας μας. Οι εισαγωγές πτωμάτων από το εξωτερικό είναι υπερβολικά περιορισμένες (μάλλον μηδενικές).
    Ένας αγαπημένος φίλος, κάτοικος του νομού Σερρών, έφυγε πριν λίγες ημέρες από κοντά μας. Η σορός του, μετά από δική του απαίτηση, δόθηκε δωρεά στο Ανατομείο Θεσσαλονίκης με απλούστατες διαδικασίες. Η αξιοπρεπέστατη οικογένειά του, βιώνοντας τα οφέλη που δίνει η σωστή αυτή επιλογή, έγιναν και εκείνοι δωρητές σώματος. Το άψυχο σώμα του αγαπημένου συγγενούς τους, δεν αχρηστεύτηκε γενόμενο βορά των σκουληκιών που θα αναλάμβαναν την αποσύνθεσή του. Θα γίνει αντικείμενο ιατρικής έρευνας και άσκησης των μελλοντικών Ασκληπιάδων (ιατρών).
    Σημαντικές παραμένουν οι λεπτομέρειες που συνοδεύουν το συγκεκριμένο περιστατικό του φίλου δωρητή σώματος.
    Ο γιατρός στο νοσοκομείο που πιστοποίησε τον θάνατο του φίλου μας, εξεπλάγη όταν ο γιος ανέφερε πως ο νεκρός πατέρας του ήταν Δωρητής Σώματος. Συγκινημένος ο γιατρός ρώτησε: «Μα τι αξιοθαύμαστη παιδεία έχει αυτός ο άνθρωπος; Ποιος είναι; Γνώριζε τις τρομερές ελλείψεις σε πτώματα στα Ανατομεία; Πώς κατανόησε τις δυσκολίες στην εκπαίδευση των φοιτητών μας;»
    Η απάντηση του γιου εξέπληξε ακόμα περισσότερο τον γιατρό:
    «Δεν είχε καμιά ιδιαίτερη παιδεία, γνώριζε τις ελλείψεις στα Ανατομεία, ήθελε να είναι χρήσιμος ακόμη και μετά θάνατον, αγαπούσε και σεβόταν υπέρμετρα τους δικούς του. Απέρριπτε κάθε επώδυνη κατάσταση που θα μπορούσαν να υποστούν οι οικείοι του. Ήταν ένας απλός καθημερινός σκεπτόμενος άνθρωπος με σύγχρονους προβληματισμούς. Ένας συνηθισμένος άνθρωπος, τίποτα περισσότερο.»
    Μπορούμε να ευχηθούμε, στο μέλλον να υπάρξουν πολλοί που θα μιμηθούν αυτόν τον «απλό καθημερινό άνθρωπο», αναλαμβάνοντας την ευθύνη να προάγουν τον ανθρώπινο πολιτισμό με αξιοπρέπεια και σεβασμό προς την σημαντικότερη των επιστημών, την Ιατρική. Για το καλό όλων μας!
    Όσοι θελήσουν να γίνουν μιμητές της αξιοπρεπούς αυτής ενέργειας, να γίνουν δηλαδή μετά θάνατον ΔΩΡΗΤΕΣ ΣΩΜΑΤΟΣ, ας ζητήσουν πληροφορίες και έντυπα από τα Ανατομεία:
    Αθηνών στα τηλέφωνα 210-7771142, 210-7462305 και Θεσσαλονίκης 2310-999305, 2310-99934
    Επίσης, για περισσότερες λεπτομέριες:
    http://209.85.135.132/search?q=cache:S2tG6qheyDIJ:panacea.med.uoa.gr/topic.aspx%3Fid%3D824+%CE%B4%CF%89%CF%81%CE%B5%CE%B1+%CF%83%CF%89%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82&cd=1&hl=el&ct=clnk

    Μάρω Κιουλάφα
    Υ.Γ.
    Ο Πολιτισμός και η Ιστορία τρέπουν την ροή τους από τις μονάδες (από τους λίγους που δεν καλουπώνονται σε αναξιοπρεπή καλούπια ή παλούκια).

    ΥΠΟΛΕΓΟΜΕΝΑ Σταύρου Βασδέκη:

    Στις αρχές της τρίτης χιλιετίας, τέθηκε από κάποιον προς τους γνωστούς και φίλους του, στην πόλη των Σερρών, το ερώτημα: πού προτιμάτε να παραδώσετε το πτώμα σας, στην επιστήμη, στα σκουλήκια ή στη φωτιά, και ζήτησε ν’ απαντήσουν όλοι, μέσα σ’ έναν μήνα.
    Τ’ αποτελέσματα απέδειξαν ότι το ερώτημα αυτό λειτούργησε ως Λυδία λίθος, όσον αφορά στο ποιόν και στην μόρφωση του καθενός που κλήθηκε ν’ απαντήσει. Κοντολογίς οι θετικές απαντήσεις που δόθηκαν προς την μεριά της επιστήμης, ήρθαν εξ ίσου κι από εκεί που δεν θα το περίμενε κανείς.
    Ήδη το δυο πρώτα πτώματα βρίσκονται στο ανατομείο της ιατρικής σχολής του Αριστοτέλειου πανεπιστήμιου της Θεσσαλονίκης, τα οποία αναμένουν, συν τω χρόνω, να προστεθούν στην παρέα τους και καμιά εικοσαριά ακόμη. Αρκετά μάλιστα στενών τους συγγενών. Πρόκειται για τον Μήτσο τον ψαρά και τον Μπάρμπα Νίκο τον αγρότη. Και οι δυο τους ήταν φιλόσοφοι. Ο πρώτος σπουδαγμένος κυρίως προφορικά και ο δεύτερος είχε διαβάσει κάμποσες δεκάδες εκατοντάδων βιβλία. Άνθρωποι του δημοτικού που λέμε. Πριν πεθάνουν τα λέγανε τακτικά μεταξύ τους.
    Αυτοί οι δυο ήταν από τους πρώτους που είχαν δωρίσει το πτώμα τους στην επιστήμη. Μαζί μ’ αυτούς και η ταβερνιάρισσα η Ντίνα. Κι αυτή του δημοτικού.
    Από τους νεώτερους, οι περισσότεροι είναι του λυκείου. Αναλογικά, για την εποχή μας, θα λέγαμε κι αυτοί του δημοτικού. Σχεδόν της βασικής εκπαίδευσης.
    Το ερώτημα, νομίζουμε, που παρουσιάζεται από μόνο του μπροστά μας είναι γιατί την κοπάνησαν οι «μορφωμένοι». Έστω, το γιατί αναλογικά είναι οι λιγότεροι. Φυσικά δεν το συζητάμε καν ότι οι δωρητές σώματος είναι πιο ολοκληρωμένοι και πιο μορφωμένοι άνθρωποι απ’ αυτούς που έκαναν το κορόιδο, απέναντι στον τεθέν ερώτημα, το περί της δωρεάς του σώματός τους. Κι αυτό διότι η δωρεά αυτή είναι άσχετη με τις φιλοσοφικές ή θρησκευτικές πεποιθήσεις του καθενός.
    Δηλαδή ο άθεος ή ο άθρησκος, όπως και να το δούμε το ζήτημα, δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο να εμποδιστεί προς την κατεύθυνση της δωρεάς. Από την άλλη ο κάθε θρησκευόμενος, ακόμη κι αυτός που πιστεύει στην ανάσταση των νεκρών (υπάρχει ακόμα κι αυτή η ανοησία καρφωμένη στα κεφάλια ορισμένων), δεν ρισκάρει τίποτε με την δωρεά, διότι είτε το πτώμα του φαγωθεί από τα σκουλήκια είτε από την φωτιά είτε, σαπίσει στον τάφο, μετά από τις επεμβάσεις που θα του κάνουν οι φοιτητές κάποιας ιατρικής σχολής, ο θεός με την ίδια ευκολία, για την κάθε περίπτωση θα του ξαναδώσει την ποθούμενη ανάσταση.
    Άξιο περιέργειας είναι το ποσοστό αυτών οι οποίοι απάντησαν ότι προτιμούσαν την καύση του σώματός τους, που είναι περίπου το ένα τρίτο. Μάλιστα τότε, επειδή αυτό δεν μπορούσε να γίνει στην χώρα μας, πολλοί απ’ αυτούς σχεδίαζαν την καύση τους στην γειτονική χώρα της Βουλγαρίας.
    Προσωπικά θαύμασα την εμμονή τους αυτή, διότι όταν τους πρόβαλα το επιχείρημα ότι δεν υπάρχει καμιά διαφορά στο να καούν μια δυο μέρες μετά τον θάνατό τους, όπως οι ίδιοι επιθυμούσαν, ή μετά από τέσσερα χρόνια από την παραμονή του πτώματός τους στο νεκροτομείο. Όταν λοιπόν τους έθετα αυτό το επιχείρημα, παρατηρούσα με δέος, ότι συμπεριφέρονταν σαν να μη το είχαν καν ακούσει.
    Η περίεργη, εκ πρώτης όψεως, αυτή συμπεριφορά ήταν φανερό ότι προέρχονταν από μια ασυνείδητη, να την πούμε, φοβία για την τύχη του πτώματός τους μέσα στο νεκροτομείο. Κατέληξα στο συμπέρασμα αυτό δια της μεθόδου της «εις άτοπον απαγωγής», διότι αφού ο άνθρωπος δεν έχει πρόβλημα με την καύση, στην οποία καταλήγουν και οι δυο περιπτώσεις, άρα το μόνο που φοβάται είναι η περίοδος της παραμονής του σώματός του στο νεκροτομείο. Κάτι που ισχύει μόνο στην δεύτερη περίπτωση της δωρεάς.
    Δεν αποτολμώ μάλιστα να γενικεύσω την περίπτωση που η εξαδέλφη μιας δωρήτριας δήλωσε απορημένη για την αναισχυντία της συγγενούς της, η οποία θα ήταν εκτεθειμένη ολόγυμνη μπροστά τα μάτια των καθηγητών και των φοιτητών. Η αδυναμία μου όμως ν’ αντιληφθώ την αλλόκοτη αυτή συμπεριφορά με βάζει σε μεγάλο πειρασμό ώστε να μη την υπολογίσω και καθόλου.
    Όπως όμως και να έχει το ζήτημα, αυτό που επαληθεύεται, είναι ότι η μόρφωση που παρέχουν οι ανώτατες σχολές της χώρας, όχι μόνο δεν είναι της προκοπής αλλά είναι μάλλον για κλάματα. Ότι αντί να καταπολεμά την δεισιδαιμονία μάλλον την καλλιεργεί. Διότι το περιστατικό που θα αναφέρουμε στη συνέχεια έχει ήρωα έναν γιατρό του Ε.Σ.Υ Ροδοπόλεως Σερρών.
    Όταν λοιπόν ο Μήτσος ο ψαράς ήταν στα τελευταία του, από καρκίνο του πνεύμονα, ο εν λόγω γιατρός, ο οποίος ήταν και φίλος του Μήτσου, συμβούλεψε την κυρία ψαρού, έτσι την αποκαλούσαν στο χωριό, να αφήσει τώρα αυτές τις ιστορίες με τις δωρεές σώματος και να θάψει τον άντρα της με τους παπάδες, όπως κάνει όλος ο καλός κόσμος!
    Αυτό το κτήνος ήταν γιατρός! Έκανε μαθήματα ανατομίας και χειρουργικών επεμβάσεων πάνω σε πτώματα υποχρεωτικά, όταν σπούδαζε. Γνώριζε ο χασάπης αυτός ότι υπάρχει πρόβλημα στους νεαρούς γιατρούς, λόγω της απειρίας τους που προκύπτει από την έλλειψη πτωμάτων στις ιατρικές σχολές. Ότι είναι απαράδεκτο οι νέοι γιατροί να αποκτούν την εμπειρία τους επάνω σε ζωντανούς ανθρώπους. Επίσης στην δωρεά του Μήτσου του ψαρά, έφεραν αντιρρήσεις ουκ ολίγοι «μορφωμένοι», γνωστοί και φίλοι του.
    Αυτό είναι το μορφωτικό επίπεδο της χώρας της Ελλάδος. Της πατρίδας του Ιπποκράτη! Ένα επίπεδο της άκρας ντροπής. Όταν τα σκουλήκια δεν περιμένουν τον θάνατο του σώματος αλλά ροκανίζουν τα μυαλά των ζωντανών. Από τις εκατοντάδες συζητήσεις που ακολούθησαν από τότε που τέθηκε το ζήτημα της δωρεάς σώματος, ούτε ένας άνθρωπος δεν βρέθηκε που να τολμήσει να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους δεν επιθυμεί να γίνει δωρητής. Είναι λέει δικαίωμα του καθενός να θέλει ή να μη θέλει.
    Δικαίωμα του καθενός. Μάλιστα, δικαίωμα του καθενός. Κι εσείς κύριε και κυρία μου έχετε το δικαίωμα να πάτε στο νοσοκομείο το παιδάκι σας, για να το εγχειρήσει κάποιος γιατρός, ο οποίος δεν διαθέτει την απαραίτητη χειρουργική εμπειρία, διότι όταν ασκούνταν στο θέμα αυτό, η σχολή του δεν διέθετε πτώματα για να μπορούσε να εξασκηθεί αρκούντως. Μάλιστα, έχουμε στη χώρα αυτή πολλά δικαιώματα απέναντι στην αδιαφορία και στην ανευθυνότητα. Και υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Τόσο υψηλό ώστε να χαρίζουμε τα πτώματά μας στα σκουλήκια και στη φωτιά κι όχι στις υπηρεσίες της ιατρικής επιστήμης!

    Μου αρέσει!

  19. Aγαπητέ Φίλε, η Αγαπητή Φίλη, Σου στέλνω τοις σκέψεις μου για θέματα που με ενδιαφέρουν και με συνγκινουν και ζητώ τη γνώμη σου! Αν θέλεις διαβασε το ις στο
    http://ellinikotitaellinismoshellenism.blogspot.com/ η στό GOOGLE Aristotellis Alexandridis
    Dear Friends,
    I am sending you my views and thoughts regarding some interesting aspects of today’s mainstream thoughts on Hellenism. I do not request you to agree with me or with my thoughts but I do seek your contribution to a dialogue –so if you wish please visit:-
    http://ellinikotitaellinismoshellenism.blogspot.com/ or GOOGLE “Aristotellis Alexandridis”

    Regards (Ελληνικη Εθνικη Θρησκεια και Πιστη)
    Aristotellis

    Μου αρέσει!

  20. Αγαπητοι Φιλιοι,
    Μοιράζομαι μαζι σας καποιες αντιληψεις μου γυρω απο της εθνικες και οικονομικες προκλισεις της Ελλαδας.Διαβασετε περισσωτερα στο
    http://macedoniaskopjegreece.blogspot.com/
    η Google Pericles Potamidis.
    Dear people, I am sharing with you my views regarding the various national and economic issues and challengers facing todays Greece. If you wish to read about these topics go to http://macedoniaskopjegreece.blogspot.com/ or Google Pericles Potamidis.
    Φιλικωτατα,
    Περικλης Ποταμιδης

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: