ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2016

  • Αφιέρωμα στον Κωνσταντίνο Καβάφη Λιτόχωρο 6 Ιουλίου

  • Τραπεζικός λογαριασμός

  • ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2012 ΒΙΝΤΕΟ

    Δείτε τα βίντεο των ΙΖ Προμηθείων 2012

  • ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2011 ΒΙΝΤΕΟ

    Δείτε τα βίντεο των ΙΣΤ Προμηθείων 2011

  • Η όπερα "Προμηθέας" του συνθέτη Π. Καρούσου στα Προμήθεια 2011

  • Πρόσφατα άρθρα

  • Άρθρο στο περιοδικό "Μυστική Ελλάδα" για το θεσμό και τις γιορτές των Προμηθείων.

  • ΤΕΛΕΤΕΣ ΗΛΙΟΣΤΑΣΙΟΥ ΣΤΑ «ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ» ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ!

    Τελετές Ηλιοστασίου στα Προμήθεια τον Ιούνιο! Για ποιο λόγο τελούνται; Είναι "παγανιστικές" τελετές;

  • Προμηθείων Ύμνος

    Ο "Προμηθείων Ύμνος" στα αρχαία και νέα ελληνικά

ΒΙΝΤΕΟ: Προμηθεϊκή Πομπή στους δρόμους του Λιτοχώρου

Posted by Thespis στο 06/07/2011

Μεγάλη Προμηθεϊκή Πομπή

στους δρόμους του Λιτοχώρου

Στις φετινές τελετές ενάρξεως των Προμηθείων 2011, πραγματοποιήθηκε με πρωτοβουλία του Τρύφωνα Ολύμπιου και των οργανωτών, μεγάλη πομπή των Προμηθειέων στους δρόμους του Λιτοχώρου δίνοντας το μήνυμα της έναρξης των γιορτών στους κατοίκους.

Η έναρξη της πομπής…

…και η συνέχειά της στις επόμενες φωτό.

Η πομπή, η οποία θύμιζε τις αρχαίες λαϊκές πομπές στις θρησκευτικές και κοινωνικές εκδηλώσεις των προγόνων μας και πραγματοποιήθηκε με πυρσούς, άσκαυλους και τύμπανα, έγινε δεκτή με χειροκροτήματα, ενθουσιασμό και πολύ θετικά σχόλια από τους κατοίκους της ορεινής αλλά και ιστορικής αυτής κωμόπολης.

Επικεφαλής στην πομπή ήταν ο Τρύφων Ολύμπιος, οι άνδρες του οπλιτικού αγήματος «Άρες  Άναξ» και οι ιέρειες και ιερείς της τελεστικής ομάδας του Πολιτιστ. Συλλόγου «Προμηθεύς Πυρφόρος», τα μέλη του οποίου είχαν και την επιμέλεια της όλης διοργάνωσης. Ακολουθούσαν οι άσκαυλοι, τα τύμπανα και εκατοντάδες φίλοι Προμηθειείς άλλοι φορώντας απλές μάσκες και φέροντας χλαμύδες, άλλοι κρατώντας πυρσούς, δίνοντας έτσι τον τόνο της κατάνυξης αλλά και του διονυσιακού θριάμβου στην πομπή.

Περνώντας μέσα από τους πάμπολλους στενούς δρόμους του χωριού αλλά κι από τις κεντρικές αρτηρίες, η πομπή, στην οποία μετείχαν εκατοντάδες επισκέπτες των Προμηθείων, κατέληξε εν μέσω χειροκροτημάτων στο υπαίθριο θέατρο του Λιτοχώρου όπου έλαβαν χώρα οι τελετές ενάρξεως των Προμηθείων 2011.

Σημαντική ήταν η συμβολή των δημοτικών αρχών του Δήμου Δίου –Ολύμπου  καθώς και της αστυνομικής δ/νσης για την επιτυχή έκβαση των εκδηλώσεων, ενώ οι παραγωγικοί φορείς της περιοχής και οι κάτοικοι αγκάλιασαν με θέρμη την όλη διοργάνωση. Ένας άνεμος αναδημιουργίας φαίνεται να πνέει στις καρδιές των Ελλήνων απανταχού της χώρας, μεταδίδοντας το μήνυμα της αναγκαιότητας για περαιτέρω επαφή των πολιτών με το αρχαίο ελληνικό πνεύμα ως του πλέον σημαντικότερου παράγοντα πνευματικής παλιγγενεσίας και αντίστασης στους μαζικούς ισοπεδωτικούς μηχανισμούς που αλλότριες δυνάμεις προσπαθούν να επιβάλλουν…

Φωτο: Στέργιος Μανώλης, Βλαδίμηρος Θεοδωρίδης

16 Σχόλια to “ΒΙΝΤΕΟ: Προμηθεϊκή Πομπή στους δρόμους του Λιτοχώρου”

  1. ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΥΛΙΑΝΑΚΗ said

    ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ
    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΡΩ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΦΩΤΕΙΝΟΥ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟ ΒΡΑΔΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΒΙΝΤΕΟ ΜΟΝΟ ΜΕΡΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΑΓΙΟΜΥΡΓΙΑΝΑΚΗ ΚΑΙ ΚΑΡΟΥΣΟ
    ΕΙΜΑΙ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΚΑΙ ΕΧΩ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΟΜΑΔΑ ΠΟΥ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΑΚΟΥΣΟΥΝ .ΗΤΑΝ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ!!!!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

    Μου αρέσει!

  2. Αγαπητή φίλη Δήμητρα

    Ένα μεγάλο μέρος των δρώμενων των Προμηθείων, το οποίο συμπεριλαμβάνει και την παρουσίαση του κ. Φωτεινού, έχει αναρτηθεί στη σχετική σελίδα (Προμηθεϊκόν Πυρ, Αείζωον και αεί υπάρχον). Κυκλοφορεί επίσης και στο youtube με τον τίτλο ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2011: ‘Προμηθείκό Πυρ, Αείζωο και αεί υπάρχον» (http://www.youtube.com/watch?v=t42X1yhLHzs&feature=player_embedded).

    Πολλούς χαιρετισμούς στην ομάδα της Κρήτης.

    Μου αρέσει!

  3. Συγχαρητήρια! Υπέροχη Έναρξις, ευφυής η σύλληψις της τελέσεως στο Λιτόχωρο! Εύχομαι του χρόνου να μην απουσιάζω (λόγω ειλημμένων επαγγελματικών υποχρεώσεων και δη στο εξωτερικό, όπως εφέτος)

    Μου αρέσει!

  4. apollonios stathatos said

    ΕΥΓΕ ΣΥΝΕΛΛΗΝΙΔΕΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ!!!!

    Μου αρέσει!

  5. kirikio said

    Συγχαρητήρια σε όλους τους Έλληνες διοργανωτές και συμμετέχοντες των Προμηθείων για άλλη μια χρονιά!

    Μου αρέσει!

  6. nikos tournakis said

    ΤΙ ΜΑΓΙΚΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΦΕΤΟΣ! ΗΡΘΑ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΑΦΟΥ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ. ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΑΝΑΤΩΝ ΘΕΩΝ ΝΑ ΕΧΕΤΕ!

    Μου αρέσει!

  7. Στέφανος said

    Oί παπάδες είχαν κρυφτεί ?

    Μου αρέσει!

  8. ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ 2012 ΓΙΑ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΩ ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΑΠΟ ΚΡΗΤΗ?

    Μου αρέσει!

  9. Ενιάλιος Ζευς said

    Επιτρέπονται αλλοδαποί στις τελετές;Εγώ είμαι Έλληνας, αλλά η γυναίκα μου είναι από το Καμερούν.Μπορεί να έρθει μαζί μου να παρακολουθήσει;

    Μου αρέσει!

  10. ΕΚ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΕΩΣ said

    Προς Dimitra Tilianaki
    Δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμη οι ακριβείς ημερομηνίες των Προμηθείων 2012, αν πρόκειται δηλ. να διοργανωθούν την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου ή την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου. Σε κάθε περίπτωση πάντως θα ειδοποιηθείτε εγκαίρως.

    Προς Ενιάλιος Ζευς
    Οι Έλληνες δεν έκαναν ποτέ φυλετικές διακρίσεις, κάθε λαός της ανθρωπότητας είναι ευπρόσδεκτος στα νάματα και το πνεύμα της ελληνικής παιδείας. Κατά συνέπεια η γυναίκα σου είναι ευπρόσδεκτη στις εκδηλώσεις των Προμηθείων.

    Μου αρέσει!

  11. […] … Υπό την αμέριστη αρωγή του Δήμου Δίου – Ολύμπου και των τοπικών αρχών, οι τελετές ενάρξεως των εκδηλώσεων θα λάβουν χώρα την Παρασκευή 29 Ιουνίου στο Λιτόχωρο όπου εκτός όλων των άλλων, θα πραγματοποιηθεί μεγαλειώδης πομπή των Προμηθειέων στους κεντρικούς δρόμους της πόλεως με τη συμμετοχή των ντόπιων φορέων, των επισκεπτών και όλων των ενδιαφερομένων, βιώνοντας έτσι τα ήθη των γιορταστικών εκδηλώσεων των προγόνων μας στη σημερινή εποχή (βλ. Πομπή Προμηθειέων 2011). […]

    Μου αρέσει!

  12. […] εκδηλώσεων των προγόνων μας στη σημερινή εποχή (βλ. Πομπή Προμηθειέων 2011).… Οι γιορτές των Προμηθείων επιχειρούν την ανασύνδεση […]

    Μου αρέσει!

  13. […] εκδηλώσεων των προγόνων μας στη σημερινή εποχή (βλ. Πομπή Προμηθειέων 2011). … Οι γιορτές των Προμηθείων επιχειρούν την […]

    Μου αρέσει!

  14. […] … Υπό την αμέριστη αρωγή του Δήμου Δίου – Ολύμπου και των τοπικών αρχών, οι τελετές ενάρξεως των εκδηλώσεων θα λάβουν χώρα την Παρασκευή 29 Ιουνίου στο Λιτόχωρο όπου εκτός όλων των άλλων, θα πραγματοποιηθεί μεγαλειώδης πομπή των Προμηθειέων στους κεντρικούς δρόμους της πόλεως με τη συμμετοχή των ντόπιων φορέων, των επισκεπτών και όλων των ενδιαφερομένων, βιώνοντας έτσι τα ήθη των γιορταστικών εκδηλώσεων των προγόνων μας στη σημερινή εποχή (βλ. Πομπή Προμηθειέων 2011). […]

    Μου αρέσει!

  15. KLEIO said

    KALH EPITYXIA

    Μου αρέσει!

  16. […] εκδηλώσεων των προγόνων μας στη σημερινή εποχή (βλ. Πομπή Προμηθειέων 2011). Η πομπή θα καταλήξει στο υπαίθριο θέατρο και θα […]

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

 
